En dag med tjejerna!

       
image56

tagen från: http://orjans.se/europaekonom



Dagen har varit väldigt händelserik. Och jag tror att det är på ett positivt sett. Mår faktiskt snäppet bättre än förväntat, och är inte heller särskilt trött. Otur som vi har i våran klass har det tryckts in en lektion på vårat schema så på fredagar slutar vi numera 15.00, vilket inte är någon höjdare direkt. Men tror kanske att det skulle fixas till, någon smart i min klass kom på någon idé som vi skulle föreslå för lärarna. I vilket fall så skulle vi tjejer hem till Frida efter skolan. Väntade väl i ungefär 40 minuter på tåget till Laxå, och sen nästan lika länge i Laxå för att åka till Finnerödja. Som faktiskt var större än vad jag förväntat mig. Det var ju t.o.m. en by, haha! Efter lite slapp i soffan hemma hos Frida gjorde vi iordning tacos som var urgott och gick ner utan problem (trots allt godis som svullats). Vid halv sju gick vi upp till biografen (JAA tro det eller ej, det finns en biograf i Finnerödja!!!), och tjejerna skulle kolla på den där råttfilmen, Rattatouj(?), och jag skulle tråkigt nog åka hem p.g.a viktig match imorgon. Fridas snälla pappa skjutsade mig till Laxå, där jag tog tåget till Hallsberg och sen blev hämtad av mamma. Och nu sitter jag här, och ska snart gå ner och kolla på Let's dance och sen sova. 

Det står en hel del flyttkartonger överallt i huset, och mamma ville att jag skulle börja packa ner mitt rum. Vet inte riktigt om jag vill börja med det än. Det blir för verkligt då. Har i alla fall städat lite i garderoben, och hittade en väska jag letat efter ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0