en heldag med mig själv

Dagens
1. Gratulationer till Madelene Nordh, 18 (detta innebär att jag fyller 18 om 1½år, jippi!). Nicole Richie och Christina Aguilera som födde sina barn inatt!
2. Plugg-dagen idag. Historian är nästintill färdig, och Engelskan är läst. Ska dock fortsätta senare.
3. Layouten på min blogg är fixad!! Efter ett flertal försök har jag lyckats gjort den bra mycket bättre (enligt mig själv i alla fall!). Tack vare http://designadinblogg.blogg.se/ och nevnarien.blogg.se/frgorsvar.html. Värda att besökas, de beskriver hur du fixar, steg för steg.
4. Förhoppningsvis blir det att kolla film senare ikväll med syrran. Ska försöka övertala henne att antingen se Armageddon eller La vita é bella (livet är underbart), de filmerna är oslagbara!
5. Skulle gärna skriva allt jag kände här. Men det är för privat.


Angående vårat hus så var "husköparna" här igår för att mäta osv. De berättade om sina planer och hur de skulle renovera om. Jag måste faktiskt erkänna att jag är väldigt nervös inför allting. Nästan lite rädd. Jag är rädd för att jag inte ska trivas i nya lägenheten och bara vilja flytta hem. Trots att jag har viljat flytta i nästan två år så blir jag så nostalgisk nu när det väl kommer till kritan. Men som mamma sa: "Vi har bott här i 19 år. Vi har gjort vårat i det här huset nu. Dags att röra på sig!" Det ligger nog en hel del i det. Man måste våga förändra sig. Det här kommer bli en stor förändring för mig. Och nu har vi väl också i princip bestämt oss för den första lägenheten som vi tittade på. Det är jag i alla fall glad över, för det var den jag helst av allt ville flytta till. Och idag har mamma, pappa och Emma varit på bl.a. Jakobssons möbler etc. och kollat på möbler som vi ska köpa. Som sagt, jag blir så nervös!


arrividerci - på återseende


Kommentarer
Postat av: Saz

Vad fint du fått! Det kommer nog gå jätte bra med flytten, jag trodde jag skulle längta hem varje dag. Men jag bor ju fortfarande kvar. ;)

2008-01-13 @ 19:18:25
URL: http://sazz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0