ett eller två?

På samhällen pratar vi om ekonomi, "konsten att hushålla". Ett ganska tråkigt ämne egentligen som kan bli intressant. Ja, det låter konstigt men faktum är att det är precis så det är. Ekonomi för mig har alltid bara varit, kort och enkelt pengar. Men nu pratar vi mycket om inflation, skatter osv. vilket gör att man direkt kommer in på politik. Politik är roligt, även om jag inte är särskilt påläst finns det ju alltid åsikter. Både bra och dåliga, men framförallt diskuterbara. Det är det som gör att samhäll är så roligt, eftersom jag gillar att diskutera....

Ja, jag funderar fortfarande på om jag ska välja Samhäll B eller Historia B som det kanske framgår.
Men nu ska jag gå ner, dra i mig några pankakor, packa och sedan åka till träningen. Jippi, imorgon är det match! och som jag har väntat. Känner redan den när nervösa känslan i magen.
arrividerci - på återseende


200932-51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0