Happy new year

Lovet har varit bra.
Julen var bra.
Nyårsafton var bra.
Det nya året hoppas jag blir ännu bättre.


Lovet innebär senare mornar (vilket i och för sig kanske inte alltid är bra i och med att man sover bort en halv dag och blir för seg för att göra något resten utav dagen) och det är verkligen nödvändigt när man stigit upp tidigt i princip varje dag i ett halvår.

Julen var som alla andra jular. Trevlig och mysig. Julen innebär såklart också frossa i julgodis och julmat, men eftersom träningarna börjar idag så ska väl det springas bort..

Nyårsafton blev inte som andra nyårsaftonar. Förr om åren har Helena och jag tillbringat den med våra familjer (förutom förra året när vi åkte till Örebro på kvällen). Men iår blev det inte så, vi var hemma hos Helena, åt och fixade oss. Sen kom det lite folk till henne och vi hade jätteroligt.. Därefter åkte vi in till stan, och hade roligt även där. Så, ja sammanfattning av den kvällen är nog; Roligt! Fast måste faktiskt erkänna att nyår är en aning överskattat..

Det nya året ska tamigfan bli en vändning. Och fy sjutton vad klyschigt det där lät. Som alla andra säger "nytt år nya möjligheter". Vad menas det egentligen? Att man får nya chanser? Endel kanske får det. Men stämmer det? Vad är det man syftar på att man får nya chanser inom? I mitt fall skulle det kanske vara innebandyn, kärlek, vänner, skolan osv. Men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka "nytt år nya möjligheter". Om det inte innebär direkt nya chanser så lär det ju menas att man helt enkelt får nya möjligheter... Jaha??? Nya möjligheter till en förändring av något slag. Javisst såklart, men det kan man väl alltid få. Ett nytt år betyder inte bara nya möjligheter, det finns det såklart alltid. Man kan lika gärna säga/skriva: ny dag nya möjligheter, ny vecka nya möjligheter, ny månad nya möjligheter osv. Hajar du? Ett nytt år är ett större steg mot framtiden. Den framtid man måste välja vilken väg man vill gå. Min framtid. Vart ska jag gå? Med vem ska jag gå? De val jag väljer kommer spegla mitt liv. Hur är jag säker på att jag väljer rätt? Vad ska du göra med ditt liv?




Idag börjar innebandy träningarna som sagt. Det ska bli kul.
Arrividerci - på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0