Innebandy var det ja!

Hej!
Dagens första lektion var special idrott, och idag var det faktiskt roligt(!) för en gång skull (hoppas inte Robert läser det här he he). Vi spelade innebandy och var uppdelade i smålagsspel, trots skolans dåliga klubbor var det ändå riktigt kul. Innebandy som innebandy liksom. På den andra lektionen som var engelska skulle vi börja "redovisa" våra engelska böcker vi läst. Eftersom vi gick efter klasslistan blev jag den fjärde som redovisade (dock satt man bara för Lotta och recenserade så det var ju ingen stor redovisning direkt...), och jag vet inte alls hur det gick. På det stora hela är jag ganska nöjd. Men så nervös som jag var, det är helt sjukt. Har aldrig gjort någon engelsk recension förut, och så ska man sitta öga mot öga med en person som ska bedöma ens kapacitet. Uschiamej. Flera gånger fastnade jag på enstaka ord, räddade dock situationen efter en stunds betänketid och förklara runt istället. Men ändå, efter ett mvg i nian är jag "nöjd" med ett g på gymnasiet. Så mycket mer krav har man på sig tycker jag. Och jag har ett tips till alla föräldrar: Sätt aldrig dina barn på folkasboskolan i Pålsboda!! Haha, okej det var kanske lite väl överdrivet. Men trots att högstadiet var min bästa tid så rekonmederar jag inte skolan. Inte om man ska jämnföra med Laxåbornas kunskaper.... Men så beror det ju också såklart, som i allting annat, sin egen drivkraft och vilja. Det kanske är den jag måste jobba med?!
 
Anders Wendin. Det känns som att du vet vad jag tänker, drar ut orden och skriver en låt. Jag kan inte känna igen mig mer..



Ska duscha och göra mig iordning inför kvällen nu. Kan hända att det kommer ett inlägg lite senare också.
arrividerci - på återseende


image39






Ja! Jag glömde säga det.
Derby i Örebro ikväll. Det ska bli riktigt kul att se.
För min del tror och hoppas jag på vinst till ÖSK, vad tycker ni andra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0