today is my lucky day??

God middag!
Det var riktigt jobbigt att stiga ur sängen imorse. Har fått nytt schema, vilket betyder att alla våra sovmornar kommer att försvinna likaså de dagar vi slutade tidigt kommer innebära halv 4 bussen. Livet är hårt ibland, men det är väl bara att ligga i tills man når toppen. Andra lektionen för dagen var svenska, och vi började förbereda vårat föredrag som vi ska hålla om 14 dagar. Det är det första riktiga föredrag jag ska hålla, men jag är lite osäker på vad jag ska prata om. Just nu har jag bara två förslag; Innebandyn och min årliga semesterresa till Italien. Tror det lutar åt det förstnämnda, det är ju trots allt det "största" i mitt liv, just nu i alla fall, så det finns ju en hel del att prata om.

Efter skolan blir det att åka hem och plugga engelska, till provet som vi har imorgon. Sen åker vi till träningen, och därefter blir det hem och plugga igen. Vill verkligen få ett bra betyg på provet, så det kanske kan kompensera min bokrecension som inte gick sådär jättebra. Och snart ska vi välja ämne till årskurs två. Man väljer var för sig, men det kommer ändå bli ett sk. "majoritets-val". Det vi väljer mellan är att läsa Historia B-kurs eller Samhäll B-kurs. Jag tror att jag kommer välja Samhäll, men ska gå och prata med syon vad som är bäst att välja då jag planerar att söka till polishögskolan efter gymnasiet.

Idag är en ganska viktigt dag. Det är idag som vi ska ge besked på om vi vill "ha" den lägenheten som vi var och kollade på för en vecka. Enligt mina föräldrar så kommer vi att tacka ja, och jag hoppas verkligen att dom inte ändrar sig under dagen. Ska ringa mamma på lunchrasten och se hur det har gått. Jag fortsätter att gå på ovisshetens-stig........


arrividerci - på återseende


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att jag typ blev/blir mobbad för att jag ALLTID pratar om innebandy eller Italien när jag ska hålla föredrag...

2008-01-15 @ 20:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0