vinst!

Igår väcktes jag vid halv tio tiden. Mamma vill att vi ska äta frukost tillsammans, och vill själv inte sova länge, dessutom tycker hon att man ska vakna tidigt för att verkligen vara pigg de dagar då det är match. Så ja, det var bara att pallra sig upp. Halv tolv åkte vi till Åkerby där Ove hade bussen och så åkte vi och hämtade upp de andra i Kumla samt Örebro. På resan till Karlstad började jag läsa "Sanningen om diamanter" av Nicole Richie, och den visade sig vara riktigt fascinerande (har dock inte läst ut den än!).

Vid halv tre var vi framme, gick ut på promenad och laddade inför matchen. Pepptalk;et innan matchen var liknande som förra. De matcher vi har kvar är alla finaler, finaler som vi ska kriga till oss poäng. Inget fin lir behövs, bara ett jäkla jobb och en stark vilja. Det var exakt vad vi bjöd på! Genom hela matchen kämpade vi tillsammans.
I första perioden kämpade vi från underläga 0-1 till att ta ledningen 2-1 (mål Jennie Dohn och Alexandra Bjuhr). I andra stog ve för två mål (Malin Persson och Maria Djupström) medans dom gjorde tre, vilket gjorde att inför sista perioden var resultatet 4-4.
Tredje perioden inleddes med att spela på två hela femmor (hade tidigare spelat på tre kedjor och två backpar). Detta innebar för min del att jag satt hela tredje, men man var minst lika nervös vill jag lova. Om inte ännu nervösare än de som spelade. I allafall var tredje perioden länge mållöst men det skapades heta chanser mot bägge målburarna. Efter exakt 15 minuter in i tredje gjorde våran matchhjälte Sandy (Sandra Andersson) mål, och fy sjutton vilken känsla då! Jag lovar att det var jäkligt nära att kissa i brallan haha. Efter målet trycker de på och pressar våra backar på våran planhalva. Vi gör det svårt och har tur att de inte lyckas sno åt sig bollen och sätta en kasse. De tar timeout och tar ut målvakten, vi spelar då alltså 5 mot 6 och det blir bara nervösare för varje sekund som går. 19.37 blir Marie Petterson utvisad och vi spelar då 4 mot 6. MEN med de kungliga spelarna vi har lyckas de inte göra mål. Och vi går som segrare från matchen med 3 poäng hem till Kumla! Detta gör att vi ligger 4 poäng efter Mariestad/Lockerud och 4 poäng från att hålla oss kvar i ettan. Och tro mig, det ska vi göra!

Derby nästa helg:
IFK KUMLA vs. KFUM ÖREBRO
25/1 19.00 KUMLAHALLEN!



image20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0