love lifts us up where we belong

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt bara sett Idol två gånger den här "säsongen". Aa tills att dom kom in i studion alltså. Men ändå har jag fått en jävligt bra uppfattning om Anna. 16 år och en gudomlig röst. Hur kan Johan Palm stanna kvar istället för henne? Underligt

I alla fall så sjöng Anna en väldigt bra låt. Och sorgsen. Men det är ju dom ledsna kärleksballaderna som oftast har bäst budskap. På engelskan idag fick vi en uppgift av Lotta att i grupper om två och två skulle man översätta valfri engelsk text till svenska. Soffy och jag valde "Come what may" från filmen Moulin Rouge. Vi kom fram till att kärlekslåtar som sagt oftast har det bästa budskapet och att dom var lättast att förså innerbörden.

Egentligen är det jävligt ologiskt.
Hur kärlekslåtar kan vara lätta att förstå när man inte fattar ett jävla skit av kärleken i praktiken.....



"but I will love you, until my dying day"

Kommentarer
Postat av: Sandy

Det är så sant de du säger gumman. Hur kan de vara så svårt i praktiken ? Du är en underbar människa! Puss

2008-11-22 @ 09:51:50
URL: http://anderssonsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0