alla dessa tonårsproblem

Vi har ordkunskapsprov i skolan den här veckan. Ett ord vi har är Monoton som har betydelsen:


"Monoton
Av grekiska monos en/ensam och tonos ton. Ord med betydelsen enformig eller entonig, men med tiden har betydelsen förskjutits mot att även innefatta betydelserna ständig upprepning samt även trist och tråkigt."

Våran svenskalärare sa att Monoton också kunde betyda att man var ensamvarg och som texten sa tråkig.
Jag undrar om inte jag är en Monton just nu. Eller säger man Monotonig? However. Känner mig rätt nere. Mer än vad jag brukar och jag känner helt ärligt inte igen mig själv. Har varken lust eller ork med någonting.
Jag vet att folk i världen har det värre än mig och att jag inte ska klaga, men jag har väl ändå rätt att få känna mig lycklig?
Någon gång kommer väl även det och det finns inga genvägar till lycka men jag börjar bli riktigt less nu...

Plus att en unge nyss kastade en anöboll eller nåt som var fylld med  typ sås på mitt fönster för det rinner goja på fönstret som gör att det blir skitigt.
Kul! Typsikt min otur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0