från de ena till de andra

15.43 går Emma och jag på tåget till Örebro, och förhoppningsvis sitter redan Stina Frida och Jessica på det tåget. Ska gå lite på stan, och sen gå till SF för att se High School Muscial 3. Ska bli jäääätteroligt faktiskt, så sitter här och lyssnar på soundtracket från första filmen.
Var inte på särskilt bra humör när jag kom hem från skolan, men musiken från filmen gör en glad så nu har humöret ändrats. Det är i och för sig ingen ovanlighet nu förtiden. Att mitt humör ändras alltså...

Var och kollade på vår nya lägenhet för första gången igår. På insidan alltså och jag tror faktiskt att det blir riktigt bra. Den känns faktiskt mer hemma än där vi bor nu så... Tog tag i den första packningen förut också -att rensa papper och gamla skolblock.

Förut när jag hämtade posten fick jag mig ett litet hjärtstillestånd. Såg ett brev från SUF Utbildningsförbund som innebär brev från skolan. Örjan och Patricia meddelade förra veckan att alla lärare skulle ha konferens inför dom kommande utvecklingsamtalen och att dom då skulle gå igenom om det var någon i klassen som hade IG varning. Isådannafall skulle man få ett brev hemskickat samt att lärarna skulle prata med en i skolan. Och det var det första jag tänkte på när jag såg brevet i plåtlådan. Jag har IG varning!
Men när jag slet upp brevet såg jag att Marianne, min italienskalärare, hade skrivit under och förstod då att det inte alls rörde sig om någon IG varning. Det är nämligen så att för ett antal månader sen, när jag gick i ettan, fick vi förfrågan om att vara utbytesstudenter med Italienskagruppen. Vi fick i alla fall ett nekande på det eftersom Marianne tog med sig treorna(dåvaranade tvåorna) istället. Men nu är det så att Chris, som går i trean och var med till Italien, inte kan ha sin italienare här eftersom dom som treorna besökte kommer hit till Sverige nu för att avsluta utbytesprojektet. Chris föräldrar ska nämligen åka bort och därför får inte han ha sin italienare bo hemma hos honom. Marianne sökte upp mig i tisdags och bönade om att jag skulle kunna ha Chris italienare hemma hos mig den veckan istället. Jag ringde och pratade med mamma som sa att "självklart ställer vi upp, men vi är ju mitt uppe i flytten då.."
Så nu kommer alltså en italienare inviga mitt nya rum i nya lägenheten... känns ju sådär måste jag säga


Jaja. sminktime
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0