Idag (och framöver) ska alla skulderna betalas

Jag undrar om det bara går att stänga av allt. Att om man trycker på en knapp så blir allt bra? För vissa kanske det går. Hoppas att jag kan lära mig att hitta knappen. Den kanske är grön, eftersom dom gröna knapparna oftast är dom bra knapparna. Det är dom röda som är dåliga. Den röda färgen är överhuvudtaget rätt så dålig. För tillfället i alla fall! Förknippar bara rött till kärlek. Fast det förstås. Om jag skulle hitta den röda knappen och trycka där så kanske kärleken stängs av, det vore ju nåt.

Synd att det är inte är så lätt som att bara trycka på en knapp.
Livet är lite mer komplicerat än så. Tydligen.

För ett tag trodde jag inte det. Jag trodde att livet lekte, men jag undrar om det inte bara var en inbillning?
Jag minns när jag skickade ett sms till Helena i somras. Jag stod och väntade vid krämaren på bussen till Kumla. Hade precis varit hos Jossie och klippt och färgat mitt hår. Jag skrev att mitt liv lekte. På kvällen var det party hos Jin med bl.a tjejerna från klassen och de andra tjejerna som jag inte hade träffat på jättelänge och annat roligt folk. Och jag var nöjd med mitt hår. Dagen efter, som var en lördag, var vi bjudna på min kusins bröllop och jag hade köpt en aprikosfärgad fin sidenklänning som satt bra och var fin till min bruna hy (eftersom vi nyss hade kommit hem från italien). Dessutom var allt med K helt underbart. Alltså. Sammanfattning. I somras lekte mitt liv. Inbillning? Kanske!

Nu sitter jag här. Bara några veckor efter att jag vart hos Jossie som fixade mitt hår men som är redan är helt urtvättat. Solen har ersatts med jättekalla mornar och varje dag får jag i princip springa till tåget för att hinna till skolan. Skolan som tar kål på en. Den tar all tid och förstör allt! Det enda bra skolan bidrar till är att man varje dag träffar sina nära. Jag har inget roligt som kan jämföras med ett bröllop på schemat och är vit som en albino i hyn (jag hinner aldrig sola heller så att....!!!) så det är inge kul på mornarna när jag ska sätta på mig kläder eftersom ingenting matchar till en kritvit hud. Dessutom finns det inget som är helt underbart längre. K är ute ur bilden. Ledsamt. Jag tänker bara på allt han gjorde så att min sommar blev så bra!!!!!!!!!!! Alltså. Sammanfattning. Nu leker inte mitt liv. Inbillning? Kanske!




En bra sak med hösten och vintern är att innebandyn är igång för fulla muggar. Tänk om jag inte hade den? Vad i helvete skulle jag göra då? SM på söndag. Yes!


Kommentarer
Postat av: Saz

Men det finns en bra sak till, vi har ju startat bandet :D Ta hand om dig, allt kommer att bli bättre än bäst!

2008-10-07 @ 22:08:29
URL: http://sazz.blogg.se/
Postat av: Sandy

Gumman det låter som höstdeppen har hittat dig. Snart blir de bättre. Vi får kämpa på tillsammans. Den har funnit mig åsså. Höstdeppen.

PUSSS

2008-10-08 @ 11:49:27
URL: http://anderssonsandy.blogg.se/
Postat av: s

<3<3<3 du fixar det här gumman, hösten är sämst, men det kommer en sommar igen ska du se! Och du är så jävla stark, och jag beundrar dig! tack för att du alltid finns, hoppas du vet att jag också finns. alltid!



älskar dig!!!

2008-10-08 @ 14:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0