det där med skola

Vecka2.
I torsdags började skolan. Hey vad jobbigt allt blev. Har inte alls någon sug att sitta timme efter timme - dag efter dag och bara nöta in saker som jag inte bryr mig om. Okej, det kanske var att ta i men sanningen ligger inte långt därifrån. Att ägna halva sin ungdom till att plugga och ha tråkigt lockar faktiskt ingenting. Att däremot fixa skolan och ändå känna att man har kunnat gjort saker vid sidan om känns mer som min melodi just nu.
Jag kanske får tillbaka lusten som jag hade i ettan men jag vet inte..

I alla fall så har vi prao vecka5. Har jag fixat det än? Nej!
Hörde med min faster runt jul och hennes gamla chef jobbade på ett hotell där man kanske kunde få prao men det är ju egentligen inte det jag vill. Först och främst vill jag egentligen praktisera med min kusins man som är Polis. Men det är rätt komplicerat och det är ju inte direkt så att jag får sitta med i polisbilen. Sen vill jag också ha en praktikplats där jag har möjlighet att få ett sommarjobb. Ja jag är lite splittrad men just nu passar väl det mesta eftersom jag inte helt enkelt har lagt manken till att skaffa mig nåt. Så nästa vecka blir väl till att leta praktikplats.
Fast nu ska ni inte tro att jag är pessimistisk. Jag tycker det är roligt att vara på praktik, och har haft riktigt roliga praktikplatser som Restaurang Bamboo, Åkes Skor, Resia mfl. Det gäller bara att få arslet ur vagnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0