en vanlig dag i mitt liv

Dagen började kl 09.54 för min del. Då kollade jag på klockan, sprang in till Emma och väckte henne med meningen: "Emma, vakna! Klockan är 10 och kl 11 ska vi vara utanför hos Satte". Sen åt vi frukost och gjorde oss fina eftersom Satte hade lovat att fota oss. Så nere vid kumlasjön hölls vi någon timme. Det var kallt men roligt. 

13.30 åkte vi in till stan eftersom matchen i Mellringehallen mot Askersund började 15.00 och vi hade samling 14.00.
Matchen slutade 5-1 (om jag minns rätt) och därmed tog vi en utav finalplatserna som kommer att spelas i början av feburari.

När vi kom hem åt vi en väldigt efterlängtat maträtt -tortillatårta (något som jag tjatat om länge, både hemma och "tydligen" på innebandyn haha). Daniel och Eva gästade oss vilket var ett tag sen eftersom dom har tillbringat hela julen nere i Skåne.

Och nu sitter jag här och funderar. Nya tvbänken och tvn är uppmonterad inne i stora rummet så då ska jag få den tvn som vi haft i vardagsrummet till mitt rum, jag undrar bara vart jag ska ha den. Den får nog inte plats,..

Föresten berättade jag för mamma om mitt nyårslöfte att stänga av mobilen varje natt. Hon vart glad och berömde mig. Precis som att det var det bästa beslut jag någonsin tagit. På tal om nyårslöften så börjar mitt godisförbud om två dagar och jag längtar redan för jag är så mätt! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0