Samhället har segrat!!

Mamma har alltid totalvägrat allt som har med datorer att göra -om det inte innebär att jag eller Emma ska hjälpa henne att googla på nånting för att få fram rätt svar i korsorden hon löser. Jag, Emma och pappa har flera gånger talat om för henne att samhället förändras och just nu innebär förändringen att datorer blir allt mer en vardag -för alla!
Hon har aldrig gett sig utan bara stängt av sina elefantöron och sagt "det är helt sjukt att allt måste gå via datorn" (ni som känner min mamma kan föreställa sig med vilken ton hon säger den meningen i).
Men nu har alltså samhället segrat! I hennes jobb blir hon tvungen att nu gå en datakurs och lära sig how to use a computer! Och i och med denna seger (jo jag tar varje möjlighet att vinna över mamma hahah) försökte jag lära henne lite ord och förkortningar hon kan behöva kunna när hon surfar runt på internet...

cul8r = See you later
co = Chill out
btsoom = Beat the shit out of me
btb = Born to be a bitch
dl =  Downloading
dityid = Did I tell you I'm distressed?
gigo = Garbage in, garbage out
hhjj = Happy happy, joy joy



Vill bara önska min mamma lycka till i datorns värld!
HH (= huge hug)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, känner igen min mamma där också ;)

2009-01-09 @ 20:04:48
URL: http://modigs.blogg.se/
Postat av: jennie

haha.. kan täna mig susanne i de läget ;)

2009-01-09 @ 20:28:51
URL: http://jennniiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0