analysering

Jaha. Då var det nytt år igen. 2009.
Dags att lämna föregående år bakom sig. Fast det är viktigt att då göra det på ett rätt sätt. Jag tror det är viktigt att ta med sig åren som vart i minnen. Att inte leva kvar i det förflutna men att heller inte försöka glömma allt som varit! Utan bara acceptera det som hänt, stoppa det i bakhuvudet och ta lärdom av det, både av fram- och motgångar. Det är också viktigt att man varken lever för "då" eller "sen", utan det är vad man gör nu som räknas. Något annat kan man inte påverka.

Men ja. Det har hänt mycket bra under året som var.
Det största som hände i det privata fick både positiva och negativa effekter. Trodde jag.

Jag trodde att det var de bästa som hänt mig. Och det fick mig att bli blind för allt annat och när det sen fick ett slut blev jag lam. Jag trodde allt var förstört och jag gick in i mig själv. Men nu har jag kommit på att jag faktiskt inte kan styra över vad som händer. Jag kan styra mina egna handlingar but thats it!  och även fast det tog slut och det kändes som att hela världens skulle mörkna så är det ju verkligen något som jag inte kan göra något åt. Jag vet att jag inte kan få tillbaka den tiden och dom tillfällena, men jag har ju vart med om dom så jag kan ju fortfarande minnas dom och vara glad över att det hände!
För det enda jag kan göra nu är att gå vidare med allt i mitt huvud som ett enda stort lyckligt minne. För det var egentligen ingenting negativt. Det var bara jag som trodde att allt var katastrof efter att kärleken försvann (och den kommer ju komma igen!!). Men jag blev kär och jag älskade och det är något bra och värdefullt, och jag tror att det är sånna saker man får plocka fram för att gå vidare!


Full fart framåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0