låt allt bli som förr

Nostalgi!!!
Pappa skjutsade mig till Pålsboda eftersom jag skulle infinna mig hos Tandläkarn 08.10. Det var bara en vanlig undersökning så det gick snabbt. Missade dock bussen med en kvart och eftersom Pålsboda ligger lite avsides (missförstå mig inte, saknar faktiskt min gamla hemort ibland!) så går bussar rätt sällan. Fick vänta 1½ timme för att kunna ta nästa buss till Hallsberg.

Jaha. Och vad skulle man hitta på i 1½ timme, en vanlig onsdagsmorgon i Pålsboda? Nowhere to go but school. Så det vart ett besök på min kära gamla skola, Folkasboskolan. Och tro mig, det var precis som det skulle. Allt kändes precis likadant som när vi lämnade den för ett och ett halvt år sedan.

Det var inte bara utseendemässigt som inte har förändrats utan miljön var densamma. När jag kom in i Caffi (café oasen) så var bänkar och bord möblerade på samma sätt som när jag slutade nian. Det var stökigt och fullt med folk som grupperat satt vid olika bord. Några var inne i själva kiosken som Irené fick köra ut. Det kastades runt urdruckna festispaket, så Irené gick lös. Folk spelade kort. Gamla lärare kom fram, kramades och pratade. Allt var helt enkelt som det skulle. När alla elever gått in på lektion och Irené försvunnit ur Cafeterian satt jag där själv vid ett bord och lyssnade lite på musik. Även fast det bara har gått ett och ett halvt år sedan jag slutade nian så kände jag verkligen hur man saknar högstadietiden ibland. Och alla gamla vänner från högstadiet....



                              
               






vilka minnen man får! alla dessa människor gjorde hela min högstadietid och mer därtill!´
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: madelene

haha där var ju jag med också xD allt bra med dig linnis?

2009-01-22 @ 10:22:12
URL: http://madelenenordh.blogg.se/
Postat av: Emma

Orka lägga upp så många bilder..

2009-01-22 @ 12:11:47
URL: http://emmeri.blogg.se/
Postat av: madelene

joda det är helt okej faktiskt! :) när fyller du??? måste ju med ut på krogen :D

2009-01-23 @ 10:21:36
URL: http://madelenenordh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0