the last time I saw your pretty face

Igår började jag jobba på Lithells. Efter redan första dagen stank jag korv. Efter redan första dagen drömde jag om korv. Efter redan första dagen blev jag äcklad av korv. Men det gör mig faktiskt inte så mycket. Jag jobbar på traskorven (anda sorteringen) med trevliga människor och har många raster. Jag klarar mig. Det går ingen nöd på mig och jag tjänar trots allt en hel del pengar (way much more than I've ever earn). Dessutom kommer jag inte sluta äta korv. Kanske bara inte gör det i pausrummet på lunchrasten, det blir liksom för mycket.

I fredags hade Jin sin 18års fest. Det var jätteroligt. Och som vi har gått och längtat efter hennes fest, och önskat oss bra väder. Festen kom som sagt, men inte det fina vädret. Det gjorde ingenting för vi hade roligt ändå. Jag och soffan åkte dit mycket tidigare och hjälpte Jin fixa iordning innan de andra tjejerna kom och vi åt alla tillsammans samtidigt som Jin öppnade sina presenter. Sen droppade det in folk av alla slag. Några gamla godingar från Laxå, en del av Jins danskompisar, sam-idrottare(=hockeykillar), askersundstjejer, kumlakillar(=byggare), och fotbollskillar från Örebro. Ja det var en hel del blandat folk men det var riktigt kul. Jag somnade på golvet i Jins rum där Jin+1 låg i sängen och jag, Mackan, Kalle och Simon sov med enbart golv som underlag.

När vi vaknade upp på lördagen var det snabba ryck eftersom de flesta ville med 8-tåget hem. När jag kom hem vid 9-tiden blev det presentöppning och en brakfrukost alá mamma eftersom jag fyllde 18. På eftermiddagen hade vi innebandyträning och efter det kom Daniel och Eva och hämtade upp mig och Emma. Vi åkte in till Örebro och i bilen fick jag dra lotter om vad vi skulle göra under kvällen. Vi åt först en dundergod middag på Grekiska Kolgrillsbaren och satt där en lång stund och hade skitkul. Efterätten åt vi på Pitchers och sedan slöt vi oss till Persa, Sydner, Nettan och hennes mamma för att gå till Stället och jag skulle debutera på krogen. Riktigt lyckad kväll och födelsedag och ett bra avslut på min ledighet.

Nu, efter ett svettigt träningspass, ska jag hoppa in i duschen och sedan göra lite mat till mig själv. Mamma och pappa åkte till Frankrike idag så det är rätt ensamt.... MEN SKÖNT!!
ciao


Kommentarer
Postat av: proppen

hahhahahah "jin+1" :D

2009-07-07 @ 22:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0