min man, såhär vill jag bo!

Mamma gav mig NA BOSTAD idag och sa åt mig att bläddra i den. Hon känner mig för väl, för där i fanns ett stort repotage med bilder på mitt drömhus.



Familjen Söderlindh har flera väggord i huset. I hallen uppmanas besökaren att fånga dagen.

Köket är husets samlingsplats och det rum som Roberth och Mia är mest nöjda med.

Utanför huset finns en underbar veranda i amerikansk stil. Golvet är gjort i lärkträ.

Kakelugnen i matsalen är inte bara vacker att titta på. Den bidrar till att hålla nere familjens uppvärmningskostnader.

På vintern får gungstolarna från Svenska hem husera framför kakelugnen. På sommaren flyttas de ut på den stora verandan i amerikansk stil.

Den här skänken köpte Mia för 100 kronor på loppis i Lindesberg. Med lite vit färg blev den som ny.

Den här byrån såg Mia på förstasidan i en inredningstidning. Hon ringde tidningen och tog reda på att byrån kom från en antikaffär i Stockholm. Nu står byrån i hennes och Roberths sovrum.

Roberth och Mias sovrum ger ett nästan sakralt intryck.

R som i Roberth.

För att kunna utnyttja allrummet på övervåningen som teverum lät Roberth och Mia höja trappräcket så att en teve kunde sättas upp på lagom höjd.

Badrummet på övervåningen har både dusch och bubbelbadkar. Dessutom är det utrustat med dubbla handfat.


bilder lånade av NA

Kommentarer
Postat av: Emma

Gift dig med han Robert i reportaget?

2009-03-24 @ 23:09:53
URL: http://emmeri.blogg.se/
Postat av: Elin

Gud vad fint! Älskar vit inredning:P

2009-04-09 @ 11:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0