Älskade sommar

Jag längtar efter dig, kära sommaren. Hämtade ut några klänningar på posten idag och har bestämt mig för vilka vårskor jag ska köpa från jobbet så börjar smått förbereda mig. Men behöver också: lite brunbrända ben. Soliga sommarkvällar. Morgonsol. Frukost på balkongen. Uteservering på stan. Nattdopp i sjöar. Sommarstugan. Långa promenader. Löpturer. Häng i parken. Utekvällar. Glassbaren i Söderköping. Midsommar. Kubb. Minigolf. Glass. Bad. Solglasögon. Blont hår. Milkshake. Festival. Utomlandsresa med älskade vänner som innebär slappdagar vid havet på en madrass och utgång på nätterna. PITCHERS-HAMBURGARE. Klänningar. Sandaler. Sand mellan tårna. Hoppa bomben från bryggan. Tälta. Leka lekar. Lyssna på någons gitarrspel på en filt någonstans. Sommarkyssar. Svett. Eftersvett då man kommit direkt från duschen. GRILLKVÄLLAR (men vinterns taco-kvällar håller också jävligt hög klass)

Och ja ni vet, allt de där andra som händer på somrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0